Malmö is the shit!

God kväll!

Nu är jag Foro tillbaka från Malmö, vilket jag egentligen inte borde vara. Men en liten olycka som sluta med att jag just nu sitter med en nack-krage fick mig att åka hem tidigare haha!

Orkar egentligen inte berätta mycket om min vistelse förutom att jag typ bara har solat o badat o ätit gott ett bra tag nu. Jag har gjort sådär lagom mycket under denhär veckan!

I alla fall så kan ja berätta en grej om hur jag cykla vilse nånstans i Limhamn!

Mina kära vänner ville gå o se Harry Potter första kvällen, vilket jag inte alls ville göra då jag nördigt nog bara läser böckerna. Istället valde jag att ta min kompis cykel o lära känna Limhamn eftersom de bara bott där i typ 6 månader och jag inte kan deras nya område utantill till skillnad från det förra stället de bodde!

Det var så härligt o bara cykla förbi stranden o träffa på massa människor. Så med en glass i ena handen o min ipod o min kamera i väskan så cyklade jag på! De e helt sjukt, man känner sig helt fri =)

Så jag tänkte ta en sväng förbi stranden för o ta ett dopp. Väl framme så insåg ja att ja inte tagit med mig cykellåset så jag tog cykeln med mig ända fram till vattnet vilket tydligen är väldigt ovanligt då detta scenario inträffa:

Tre malmöiter kommer fram till mig o börjar prata med mig på härlig svengelska om att att ja måste vara turist eftersom ingen tar med sig cykeln så långt fram i vanliga fall, ha ha!

Vid det här laget vet ni säkert att jag inte har nåt emot att leka turist så jag svara att: nää jag e från Italien men mina föräldrar e från Iran o bla bla blaaa o att jag hyr ett hus här över sommaren. Givetvis på engelska ha ha!

När jag berätta om detta hus så insåg jag mitt misstag då de genast börja prata om att jag skulle bjuda hem de. Så för att de inte skulle få för sig nåt drog jag med att min pojkvän skulle komma om en vecka o bla bla blaaa.

Detta höll på i drygt 20 min o nu i efterhand vet jag inte om ja ska skratta eller gråta över att jag kan ljuga så bra!

Hur som helst så cyklade jag vidare en stund tills jag insåg att jag inte har minsta aning om vart jag är. Som tur var hade jag deras gatuadress o hitta tillbaks typ halvvägs o fråga mig fram till resten. Så 2 timmar senare var jag hemma =)

Resten av tiden har jag bara njutit av härligt sällskap o god mat!

För att inlägget inte ska bli för långt så får nästa inlägg förklara varför jag just nu är invalid o inte kan röra på mitt huvud...jag är helt seriös haha!

Hur vackert är inte dehär?
image50

I Limhamn finns ett område som är dammfritt...Bra o veta tycker jag!
image52

Kommentarer
Postat av: Donnya

hahahaha jag har faktiskt bott där... kul ställe.. men det var ett par år sen.. hittade er blogg precis and I like it :) skulle gärna följt med på era resor men ja e inte lika smart som ni är och kommit på idén att man kan göra så hihi..
mvh.
a huge fan of yours.. /iraniern ;)

2007-07-25 @ 23:44:08
Postat av: Dbags

Donnya: Jaså,Malmö eller just Limhamn? Där ser man, skulle du ha vägarna förbi sthlm nångång så får du höra av dig så kan du vara vårat gästinhopp ha ha!

2007-07-26 @ 00:07:52
Postat av: Donnya

Jag bodde i limhamn å föddes där.. bor numera faktiskt i just sthlm.. i UPPLANDS VÄSBY! 26 min utanför sthlm (t centralen) inte ofta folk vet vart det ligger.. dom brukar oftast stanna i sollentuna lr nåt.. men ni borde absolut komma hit! skulle kunna guida er lr ngt :D

2007-07-26 @ 00:35:48
Postat av: Dbags

Donnya: Där ser man, de e ett riktigt fint område! Jaa men de e klart vi vet vart Uppländs Väsby ligger. Absolut vi komer dit snart o du får gärna guida oss ha ha!

2007-07-26 @ 11:43:40
Postat av: Donnya

haha säg bara till... skriver även in min mejl så ni kan få tag i mej om ni behöver en guide haha.. :P
sen måste jag bara rekomendera rosersberg's spökhus.. ett skitäckligt hus där ungdomar sägs ha sett och kännt spöken och andar.. och ett gråtande barn..
skulle vara kul om ni kunde hälsa på där nån kväll & kolla om allt är en myt eller sanning, själv var jag bara utanför och fick dåliga vibbar så jag sprang hem direkt.. hhahaha

2007-07-26 @ 17:00:16
Postat av: Sara

Gud va fin den övcersta bilden var =)

2008-03-02 @ 16:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0