Hej Middag :)

Tjallå!!

Igår skulle jag (Foro) äta middag ute med min familj. Vi hade planerat en trevlig familjekväll helt enkelt :)

Så hade min pappa hört talas om en nyöppnad persisk restaurang och den ville vi självklart testa o käka på, men det skulle bli en sen middag eftersom jag jobbade till 20.00. Fast så är ju min pappa himla smart och hade bokat bord så att det inte skulle bli några problem när vi väl var framme. Bordet var bokat från kl. 20.30 så att jag skulle slippa stressa efter jobbet.

Väl framme så är allt super o all personal är jättetrevlig och allt ser ut att vara hur bra som helst, men neeej, nu sätter det igång:

Först så frågar servitrisen vad alla vill äta och dricka, inga konstigheter...tills:

Jag: Jag tar gärna Ramlösa, eller Loka, spelar ingen roll, bara det är kolsyrat vatten!
Servitris: Vi har inte det, alltså kolsyrat vatten.
Jag: Okey, ehm, då tar jag dough (persisk dryck)
Servitris: Vi har det, fast utan kolsyra. (För er som inte vet, dough måååste innehålla kolsyra)
Jag; Jaha, dehär va ju kul...jag tar ett glas vanligt vatten.

Efter 10 minuter så kommer det en man och säger att servitrisen tappat bort våra papper och att han måste ta våra beställningar på nytt....HAPP.

2 minuter efter dethär så kommer servitrisen ut igen och säger att deras Cola Light är slut...jaa okey. då beställer vi in 3 vanliga cola istället da!

Efter kanske en halvtimme så kommer de ut med maten för 4 av personerna i sällskapet och vi var alltså sju stycken.
Och då säger servitrisen: Riset är slut, men ni kan äta med bröd istället?

Innan jag fortsätter måste jag säga: HUR KAN RISET VARA SLUT?!
99%
av all persisk mat innehåller ris, så hur kan riset på en persisk restaurang vara slut?!
Det är som om en pizzeria skulle säga att pizzadegen är slut, det funkar lixom inte...!!!

Här och nu skulle vilken människa som helst i världen skrika o gorma och rusa ut därifrån. Men så är inte min familj vilken familj som helst..nej, vi är en himla positiv familj och tänker, Äsch, what the hell, nu är vi här och vi har ändå trevligt tillsammans så nu äter vi väl med bröd.

Men nu ska jag inte bara gnälla här, för maten vi faktiskt fick var jättegod och jag kan inte alls klaga :)

Sen så skulle min pappa gå och säga till om att vi ville betala notan. Jag sa till pappa att vi inte skulle betala för allt eftersom det inte alls var till belåtenhet (Ha Ha, va pretto det lät..till belåtenhet haha)

När min pappa sen har pratat med de så ursäktade de sig med att restarangen stänger kl. 21 därför var allt slut...EHM, vi hade bokat bord 20.30....vet ni att ni stänger 21 ska ni inte ta emot en sen bokning. Klockan var vid dethär laget runt 22. Stackarna hade alltså jobbet över en timme för våran skull...

Som sagt, jag tänker inte sitta och bara klaga, det var en fin och mysig restaurang, maten var riktigt god, personalen var trevlig och de bjöd oss all all mat, dessutom bad de så hemskt mycket om ursäkt så jag får faktis inte klaga egentligen.


Kommentarer
Postat av: Cassie

Svara gärna på frågan i min blogg
*
*
*
*Cassie

2008-01-05 @ 13:17:08
URL: http://Cassie92.blogg.se
Postat av: Morre

Toarullen var väl också slut...?
Bröd och bestick var det väl sådär med!?
Äsch... De lär sig!!

2008-01-05 @ 13:54:21
Postat av: DOUCHEBAGS

Morre: hahah juste, fanns inget toappper kvar haha!
Klart de gör ;)

2008-01-05 @ 15:02:22
URL: http://www.DOUCHEBAGS.blogg.se
Postat av: :)

Salam! Vad heter restaurangen och vart ligger den?:)

2008-01-05 @ 15:24:56
Postat av: isabelle

hej tjejjer.

Vad heter den nyöppnbade restaurangen? :) svara gärna till mig tack :)
tack

2008-01-05 @ 16:57:22
URL: http://saberi.blogg.se
Postat av: DOUCHEBAGS

Av respekt för restaurangen så tänker vi inte säga vilken det var eller vart den ligger :)

2008-01-05 @ 17:03:37
URL: http://www.DOUCHEBAGS.blogg.se
Postat av: :)

vill gärna gå dit det är bara därför jag vill veta! älskar persisk mat :) att det gick mindre bra för dem den dagen betyder ju inte att det är ett dåligt ställe.. dom har ju trots allt nyöppnat, kanske inte kommit in i det ännu ;)

2008-01-05 @ 20:41:08
Postat av: Mona

Haha va toapappret också slut? Så bäst!

2008-01-05 @ 22:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0