Pimp My Noodles för den sjuke

Forough har varit duktig och skrivit de flesta inläggen och hon förtjänar lite beröm. Men iaf.

Jag, Sarah, sitter hemma nu i Trollhättan sjuk, med massa snor, nysningar och hostningar. Dessutom har jag nu tappat rösten på köpet. Jättekul! Och sån torsk jag är för kläder så råkade jag shoppa upp det mesta av mina egentliga matpengar (förlåt mamma). Eller..nu låter det bara fel. Jag slösar drygt 400-500, som max, på mat i månaden och en tröja jag köpte kostade 250. Och nej, jag äter inte lite utan jag är väldigt liten i storlek och har dessutom massa MASSA kött i min frys. Jag äter bra här borta, jag lovar.

Så nu lever jag på snabbnudlar - Foroughs favoriträtt - från lite olika märken. Mest för att jag är sjuk men även för att det är ekonomiskt och gott också. Men! Nu snackar jag inte om de där nasty-nudlarna man köper från El Dorado eller liknande. Uuuusch säger vi bara. Det ska vara såna paket man inte förstår vad det står på, de är godast! Jag vet inte hur ni äter era snabbnudlar men jag väljer alltid att ha kvar vattnet så att det blir en soppa. Sen ska man kasta i lite grönsaker: gräslök eller rödlök, groddor och kött: räkor, kyckling eller fläsk. Eller alla tre, om man är riktigt hungrig. För att få lite mer smak kan man pressa i färsk citron (citronsaft på flaska går lika bra) och/eller fisksås. Dock kan fisksås inte uppskattas av alla, men jag gillar det i viss mängd. Vill ni ha någon annan sorts sås eller liknande, vitlökspulver kanske, så kör hårt. Men jag rekommenderar inte att ni häller i soja i soppan.

Sådär. Där har ni andra sjuka ett snabbt och enkelt "recept" på en god och snabb nudelsoppa.

image129
Er nudelsoppa kommer inte att se ut såhär, tyvärr.


Kommentarer
Postat av: Lenny

Perfekt recept måste jag säga!
Ska testa redan ikväll.
Betyg kommer senare.

2008-01-25 @ 11:19:01
Postat av: Forough

DU kan va nudelsoppa!

2008-01-26 @ 00:21:26
URL: http://www.DOUCHEBAGS.blogg.se
Postat av: kimsan

Nudlarna på bilden såg ju så mycket godare ut än va de gör i vanliga fall, fast det är så himla gott ändå :)

2008-01-26 @ 01:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0