Resmål 10 - Täby Centrum

Jag , Sarah, skriver inlägg mer än sällan att jag känner lite skuld över att jag mer eller mindre glider igenom allt och bara fotar, om ens det. Hähä. Eller, jag står för det tekniska så det jämnar väl ut sig...*host* Och eftersom Foro nu sa att hon skulle till Täby imorn, idag alltså, och gav er en massa förhoppningar - oh yes - så kan jag ändå skriva om det.

Täby centrum blev bara ett oplanerat besök av mig och min bror.
- Vi åker!
- Vart?
- Ut!
- Ok.

Det första man ser när man kommer in i centrum är en skylt:

vaggin

Vi kanske är tråkiga men vi tyckte att det var skitkul. Vaggin...ahah.. Dålig humor = äg.
Edit: Nu i efterhand vet man att det står Vaccin. Man ser vad man vill se..

Det var rätt så bra reor och roliga erbjudanden som fanns i affärerna men jag är lat av mig och orkar inte leta efter något jag egentligen inte vill ha så det blev inga köp för mig. Bra reor och tråkiga hej-gina-tricot-klänning-som-halva-sthlm-har-kläder är ett nej, för mig. Men gör det dig glad så kör hårt. Däremot letade jag efter ett par svarta finskor, utan klack och finesser, (hjälp mig hitta!!) men hittade som vanligt inget prisvärt. Vad hände med det simpla? Jag vill inte ha pastellfärgade skor med rosetter och paljetter hit och dit! Brorsan kom däremot hem med ett par skor och en grym Elvis-magnet som sjunger - eller ok, spelar upp en låt - när man trycker på den. Låten heter The Wonder of You och den är från Gallerix med Aloha-Elvis på!

Btw så var Gallerix i Täby Elvis-fantaster. De hade en Elvis-hörna med massa Elvis-prylar - kapsylöppnare, muggar och magneter som spelar låtar allihoppa - och tavlor. De hade även hans musik spelandes i affären - coolt.

Jag och brorsan satt och käka på McDonalds där och vi vart lite ovana med att vi tidigare inte sett så många svenskar på ett och samma ställe*. Vi såg en massa iranier men de räknas inte... De vill tro att de tillhör gänget så vi låter de tror att de gör det, så länge iaf. Precis utanför McDonalds finns ett mini-torg med fruktstånd och till och med DÄR var hon som sålde svensk, vilket vi tyckte var kul då vi är vana med Hötorgets "Fina flicka! Vindruvor, halva pris!". *Det är inget fel med svensktäta-områden, vi är bara ovana!

Jag avslutar inlägget med Aloha-Elvis som säger Aloha till er från Hawaii. (Varför? Varför inte.)
image61

Kommentarer
Postat av: dost

täby c e megastort ^^ den e väl sthlms största?

2007-08-03 @ 14:32:08
URL: http://danishen.blogg.se
Postat av: mia

åkte ni inte dit tillsammans?
det hade väl varit kul!

2007-08-04 @ 10:36:17
Postat av: mia

åkte ni inte dit tillsammans?
det hade väl varit kul!

2007-08-04 @ 10:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0