Vi tänker växa upp 26/8 - 2047

FY säger jag bara, FY!!

Okey nu ska ni få höra:

Jag väntar på Sarah när jag får höra att hon kommer att bli lite sen så jag passar på att dra in en sväng på Åhlens vid T-centralen o kolla in deras anteckningsböcker o block då jag har en sjuklig passion för såna saker!
Medan jag kollar in några block så hittar jag en mobil. En såndär ful orange sak från Sony Ericsson, ni vet!

Först så slår min giriga sida till o jag tänker att jag kan sälja den o tjäna lite pengar! MEN... Sen ser jag ett mobilsmycke som hänger på, De e typ en blingad döskalle så jag hajar att de e nån i min egen ålder eller t.o.m yngre som har råkat glömma sin lur och jag tänkte att jag själv skulle bli ledsen om jag tappa bort min lur.

Så godhjärtad som jag är så kollar jag senast uppringa för o hitta nå vettigt nummer o ringa o förklara att jag tänker lämna in mobilen. Då hittar jag "Stora syrran"´s nummer. Jag ringer o förklarar att jag hittat mobilen o tänker lämna den i kassan på den avdelning jag är på. Hon e jätteotrevlig o ba: jaja gör va du vill.. HALLÅÅÅ jag är snäll o hjälper din syrra här!! 

Hursomhelst så säger hon i kassan att ja ska lämna in luren till en vakt o bla blaaa, o vakten skickar mig till en annan kassa som skickar mig till en annan kassa. DÖDA MIG! 

Sen ringer en annan tjej som tydligen e den borttappades kompis o jag förklarar allt o säger att jag tänker ta me mig mobilen eftersom den annars aldrig kommer hamna i rätt händer, så ring mobilen under dagen så kan jag möta upp er nånstans o ge er mobilen! Den tjejen e hur trevlig som helst o säger att ja e snäll som gör allt dehär o bla bla blaaa.

Plötsligt så ringer luren igen o då e de syrran igen.

Hon: Men lämna in den i en kassa!
Jag: De tar inte emot den.
Hon: Men hitta en annan kassa.
Jag: Jag har varit vid 3 kassor o en vakt...de tar inte emot den.
Hon: Men då skulle du aldrig tagit mobilen!!
Jag: HALLÅÅÅ, ja e snäll här o försöker hjälpa. Ja skiter väl i mobilen, ja kan slänga ner den på spåret, så mkt bryr ja mig om mobilen. Ja kunde låtit den vara kvar så hade nån annan hittat den o stoppat den i sin egen ficka!
Hon: Jaja, gör som du vill. KLICK

Sen var jag snäll nog o hitta till slut ett ställe att lämna in mobiljäveln på!
Direkt efter inlämningen ångrade jag mig självklart o önskade att ja tagit den o sålt den haha! Men What goes around comes around...Karma. Gud kommer va snäll mot mig nästa gång. Och snällhet behöver jag just nu tycker jag.

Men jag ska aldrig någonsin mer vara snäll!!!


Jag tänker inte uttala mig mer om detta haha!

image15

Kommentarer
Postat av: Mirre

Fy faan för dryga, efterblivna mongos! Hoppas
hennes syrra tappar bort sin mobil och inte återfår den, hehe.

2007-07-02 @ 23:50:52
Postat av: Foro

Jag håller me!!
Nästa gång jag hittar nåt ska ja fan behålla själv haha!

2007-07-03 @ 00:00:01
Postat av: Karin

Men shit va fasen är det med alla folk? Jag hittade också en mobil på bussen en gång å ringde upp å dom var också asjobbiga å inte ett dugg tacksamma. Fucked up people. Har btw suttit å läst igenom alla grejer här nu på sidan å ni är ju bara så himla härliga. Haha! Ha de super!

2007-07-03 @ 06:57:27
Postat av: Dbags

Karin: Haha jaa men eller hur!! Den person som skulle hittat min borttappade lur skulle jag vara evigt tacksam.
Va kul att du gillar de vi skriver =)

2007-07-03 @ 09:51:10
Postat av: Donnya

efter hennes samtal hade jag skitit karma rätt upp i ansiktet och tagit luren å sålt den på blocket right away! tänk såhär.. hade hennes syrra hittat den hade hon tagit den själv så jävla dryg som hon e.. idiot (hon asså)

2007-07-25 @ 23:55:59
Postat av: Dbags

Donnya: Man lär sig av sina "misstag" haha. Nästa gång tänker ja inte vara snäll!!

2007-07-26 @ 00:09:21
Postat av: Chris

Folk är ju så fruktansvört otacksamma!

2008-02-27 @ 20:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0