GAHHH

Häromdagen så försov jag mig...inte bra..inte bra alls.
Som tur är så är ju min pappa bäst o skjutsa mig till jobbet!

Vad som då hände var att jag glömde min ipod då den satt kvar i datorn o ladda.

Hela dagen på jobbet satt jag o hade lite små-ångest över att behöva åka hem utan musik. Som om det inte räckte men ja skulle över till ett par kompisar efter jobbet o de bor fan off...så det skulle bli 45 minuter utan musik. 

Men nu ska ja inte sitta o va fjantig, neej, ja har en alldeles underbar bok i väskan som jag läser just nu, så de e lungt..jag får väl läsa hela vägen...nemas problemas :)

Väl inne i tunnelbanevagnen sätter jag mig o börjar läsa..o det höll i typ 3 minuter.

HERREGUD säger jag bara...hur klarar sig folk utan musik eller ljudböcker eller vad man nu lyssnar på?!
Seriöst, tunnelbanan är ju som en enda stor hoolabalooba...det går ju inte.

O nu e inte jag sån som klagar över att folk pratar högt o sånt trams..nej. Jag pratar som att tunnelbanespåret skriker som ett barn varje gång tåget bromsar in, dörrar som stängs igen med en smäll, den röda lampan ovanför dörren som blinkar tre gånger innan dörrarna stängs...piper de jämt?!

Men värst av allt var ändå SL-tanten, ni vet hon "nästa station är..." Satan i gatan så högt hon pratar, eller jaa..så hög hennes röst är....jag ville på allvar hoppa av och bara gå.  

Har det alltid varit såhär?!

JAg vet helt ärligt inte, senast jag åkte kommunalt utan musik måste vart när jag var typ 12, då ja köpte min MiniDisc, sen kom min mp3 o shit va nöjd man var över att den hade ett minne på 512 MB.

Men inte kan jag minnas att åka tunnelbana var såhär jobbigt.

Tjao så länge :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad pluggar/jobbar ni?

2008-02-26 @ 19:21:04
Postat av: Mia

haha... samma vart man än åker kommunalt tror jag minsann. ni har ju varit i NYC.. kommer ni ihåg mannen som ropar ut 'stand clear of the closing doors pleeeeeeease' varje gång metron skulle åka? det är ju klockrent :)
i amsterdam har är vagnarna typ e sisådär 320 år gamla, skitkalla och högtalaren är på maxvolym hela tiden. det finns ju stopp där de ropar ut byten till olika bussar och tåg och på ett ställe tror jag det uppges byte till bussarna 135, 145, 155, 165, 174, 189 samt metro 54 och tåg. skoja att man blir halvdöv om man inte håller för öronen eller, som de flesta av oss gör, har de fulla av bra musik i form iPods eller musikmobiler. inte undra på att de har cirkus 20 butiker som säljer hörapparater o varje stad. jeeeeez!

2008-02-26 @ 20:04:01
Postat av: DOUCHEBAGS

Mia: jag ska (tyvärr) inte byta skola, men jag vill! finns inget av intresse i gbg just nu..ska pendla till trollhättan o avsluta mina två resterande år där :)

Hale: Sarah pluggar Digitala Media i Trollhättan och Forough pluggar journalistik på hemmaplan i Sthlm

2008-02-26 @ 20:16:37
URL: http://www.DOUCHEBAGS.blogg.se
Postat av: nido

snacka om I-världs problem...heheh..vilken linje va det här?

2008-02-27 @ 13:39:43
Postat av: DOUCHEBAGS

Nido: jag vet, ja har blivit så bortskämd!
Tro det eller ej men det här var gröna linjen

2008-02-27 @ 20:30:42
URL: http://www.DOUCHEBAGS.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0