Alla dessa osköna trender...!

Vart jag än går så ser jag den. Blir något förvirrad och vänder mig om och börjar gå åt motsatt håll med en enda tanke i huvudet, att jag nu går mot strömmen.
Men ack, så fel jag hade. Även där ser jag den, på allt från barn till vuxna i alla möjliga färger. Palestinasjalen. Jag som så troget gått med den runt min hals de senaste åren och varit allmänt stolt för att jag har en åsikt. En åsikt som ja mer än gärna skrikit ut för att visa exakt hur rätt den är och hur mycket jag står för den.


Men plötsligt märker jag att min åsikt är precis lika mainstream som grannens 13-åriga punkdotter, ett gäng "kentflikkor" och varenda emo på plattan. Herregud t.o.m Elin kling har på sig en på sin byline...?!


Med en klump i halsen börjar jag fundera över när min ovärderliga sjal blev en trend. Var det kanske någonstans mellan förra vinterns hängselkjol och sommarens neontrend?

Eller kanske t.o.m. tidigare, någonstans mellan gåsjackan och den i mina ögon extremt fula och o-smickrande fjällrävenjackan halva Sverige gick runt med, fullt ovetandes om att de såg ut som Michelingubbar. Medan jag går och grubblar bubblar tankarna upp inom mig. Jag menar, när blev min åsikt en trend? Samtidigt som jag tar det ett steg längre och tänker,

Hur fan kan en åsikt bli trendig?


Njaa, jag kan väl inte direkt påstå att åsikten blev en trend (me tanke på att över hälften av sjalens bärare inte ens vet att det finns ett land som heter Palestina), men då palestinasjalen trots allt står för något kan man ju lika gärna satsa på att göra andra åsikter trendiga.


Varför inte börja gå runt med en vit luva som står rakt upp? KKK bar upp de så snyggt så låt oss alla ge de ett försök. På med de vita luvorna folk, vi förstår gott och väl att du inte är för KKK, men ta en sista titt i spegeln. De är bara att erkänna, den sitter bra och du ser ovanligt het ut i den.


Kanske ska man t.o.m. börja sälja burkor och kalotter inne på H & M.

När vi väl är igång så tycker jag att vi kan börja bära hakkors, nazisterna hade ju trots allt en åsikt i form av något man kan ha på sig, så varför inte testa?


Sen så kom jag på det. Bara för några år sen var ju korset jättemodernt. Hur kände de allra trognaste kristna människorna? Jaa, det är ganska oviktigt eftersom trenden dog ut och man idag endast ser kristna med springa runt med ett kors runt halsen. Så allt jag kan göra är att fortsätta gå runt med min palestinasjal och hålla huvudet högt och invänta den dag då ännu en trend dör ut. Eller nej, när jag tänker efter så vill jag snarare ta av mig sjalen o invänta palestinatrendens död o seeen åter igen börja använda min.

image84

Kommentarer
Postat av: ....

Kan inte annat än att instämma...folk verkar tro att de kan ta på sig vad de vill bara för att nån känd modebloggare använder det....

2008-01-03 @ 16:34:21
Postat av: Nora

Jag stör mig oxå jättemkt på såntdär!!
Härligt med sockervadd förresten!

2008-01-03 @ 18:41:36
Postat av: Jag

Känner mig träffad =(

2008-01-05 @ 00:20:57
Postat av: Eva

Precis! Smart sagt... Vart har du fått tag på dom brallorna förresten?

2008-01-21 @ 18:32:10
URL: http://ewaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0