Högstadie- och gymnasieelever - Lugn nu!

Efter allt essäskrivande och pluggande behöver Sarah en image161paus för att skriva av sig..

Åhh vad jag kommer ihåg gymnasietiden...Man sitter koncentrerad på ett prov, allt är knäpptyst. Plötsligt hör man någon klackande komma från långt håll. Ljudet kommer allt närmare och närmare. Till slut går personen förbi klassrumsfönstret och man får syn på skurken. Ja, just det, en festklädd en, vad annars.

Vad har hänt med skolan egentligen? När och vart gick allt snett? Skolan ser numera ut som ett stort café än en skola. Är det bara jag som märkt det? Tjejerna sitter där med sina väninnor och diskuterar vad som hände under helgen medan de tvingar i sig en kaffe latte som de egentligen tycker smakar piss. Men vad gör man inte för att få lite, bara lite, status. Killarna sitter vid borden bredvid, småkollar in tjejerna nästintill dem bara för skojsskull, och om man lyssnar noga på vad som sägs så är vartannat ord "ba" och "ärligt".

Nuförtiden är alltfler festklädda, tjejer som killar. Paljetter och glitter på små toppar som visar så mycket hud att man nästan vill ge bort sin tröja till den stackars flickan som ser ut att frysa, så mycket smink att hon får manliga drag och så klart de stackars små tårna som ser ut att lida i en riktigt högklackad och trång sko med öppen tå. Ja, ni förstår, det är hela kittet jag snackar om. Killarna har som majoritet inte ett liknande behov av att vara så uppklädda som tjejerna, men visst finns även sådana i vår skola! Ni har säkert träffat på en eller flera killar som även de går i klack, v-ringad överdel men här, till skillnad från tjejerna, ser vi eventuella brösthår som tittar ut för att hälsa på världen. Vi kallar dessa för BAJRAM.

Ett annat fenomen som jag, och ett fåtal andra, har upptäckt är att tjejer är så ivriga att följa dessa ?trender? att de sätter på sig högklackade skor när de knappt behärskar att gå i dem. Titta noga nästa gång du ser en tjej gå i högklackat. Går hon som om hon skitit ner sig kan hon antagligen inte gå i högklackat.

Jag/vi har inget emot vad folk har på sig och respekterar folks klädstil. Jag vill heller inte vara en besserwisser, fastän jag kanske redan är stämplad som en nu, men jag tycker att man kanske borde lugna ner sig lite. Hur ser dessa människor ut när de verkligen ska på fest?

Kommentarer
Postat av: fd TGY

Jag håller med dig Sarah..

2008-03-13 @ 10:14:13
Postat av: kaian

vov.vov.vov

2008-09-13 @ 17:01:21
Postat av: Elin!

Hahaha! så rätt så rätt :D

2010-04-20 @ 16:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0